The article discusses action research where gamified active learning tasks were carried out in Estonian as a mother tongue classes in an adult gymnasium. The aim of the action research was to activate indifferent and passive learners and create an interest in learning through them.
During the action research, five different types of regular lessons were conducted with one 11th grade, and five gamified lessons on the same topics were conducted with another 11th grade. The students included 14 men and 10 women and were aged 16−38. On average, 13−14 students participated in the gamified lessons and 7−9 students in the regular lessons.
The length of the lesson was 75 minutes and the topics of the lessons were 1) spelling of foreign words and the spelling and conjugation of unadapted foreign words, 2) writing instructions, 3) punctuation of a simple sentence, 4) debate, 5) writing a complete paragraph. The gamified lessons used warm-up tasks and vocabulary, spelling, speaking and writing tasks.
The research material included notes in the teacher’s diary, the answers of all students to the short questionnaire after each lesson, and the answers of those who participated in the gamified classes to a longer final questionnaire. The results of the study showed that gamification engaged the learners and activated them. According to the learners, it fit adult Estonian language lessons very well and taught the teacher several new skills.
Artikli aluseks on tegevusuuring, milles katsetati täiskasvanute gümnaasiumi eesti keele kui emakeele tunnis mängustatud aktiivõppeülesandeid eesmärgiga tekitada ükskõiksetes ja passiivsetes õppijates õpihuvi ning muuta nad aktiivsemaks. Tegevusuuringu käigus viidi läbi viis eri tüüpi tavatundi ühe 11. klassiga ja viis mängustatud tundi samal teemal teise 11. klassiga ning võrreldi õpetaja ja õppijate arvamusi tundide kohta. Uurimismaterjaliks olid õpetaja märkmed õpetajapäevikus, kõigi õppijate vastused lühiankeedile iga tunni järel ning mängustatud tundides osalenute vastused pikemale lõpuankeedile. Uuringu tulemused näitasid, et mängustatud tunnid huvitasid õppijaid ja muutsid nad aktiivseks. Õpitulemustes ei olnud nii lühikese õppe jooksul tava- ja mängustatud tundides osalenutel suuri erinevusi. Mängustamine sobis õppijate arvates täiskasvanute eesti keele tundidesse väga hästi ning õpetas õpetajale ka mitmeid uusi oskusi.
Aava, Katrin 2007. Emakeeleõpetuse paradigmad. – Interdistsiplinaarsus sotsiaalteadustes. I : Eesti sotsiaalteaduste VI aastakonverents: 4.–5. november 2005 Tallinna Ülikoolis: artiklite kogumik. Toim. ja koost. Aleksander Pulver. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus, 210–228.
Abigail, Paul 2015. Incorporating theatre techniques in the language classroom. – Scenario: A Journal of Performative Teaching, Learning, Research, IX (2), 115–124.
http://dx.doi.org/10.33178/scenario.9.2.8
Allemann, Marleen, Kirsti Melesk, Mirjam Lehari, Eve Mägi 2023. Täiskasvanute gümnaasiumide kutseõppeasutustega liitmise mõjuanalüüs. Tallinn: Poliitikauuringute Keskus Praxis.
https://www.praxis.ee/tood/taiskasvanute-gumnaasiumide-liitmise-mojuanaluus/
Arnold, Brian J. 2014. Gamification in education. – Conference: annual American Society of Business and Behavioral Sciences (ASBBS) conference.
https://www.researchgate.net/publication/295401531_Gamification_in_Education#fullTextFileContent
Aruvee, Merilin 2023. Tekstikeskne aine- ja keeleõpetus: teoreetiline raamistik ja praktilised soovitused. (= Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste dissertatsioonid 75.) Tallinn: Tallinna Ülikool.
Brohpy, Jere 2014. Kuidas õpilasi motiveerida. Käsiraamat õpetajatele. [Tallinn]: Archimedes.
Bubnov, Maia, Jaanika Hunt 2022. III kooliastme õpilaste hinnangud ja arvamused eesti ning inglise keele tundide õppetegevuste kohta. Magistritöö. Tartu Ülikool.
Chopra, Rita, Ranjana Gupta 2011. Impact of constructivist approach on science achievement of 8th standard students. – International Journal of Education and Allied Sciences. Vol. 3, No. 2, 11–16.
Cornelius-White, Jeffrey 2007. Learner-centered teacher-student relationships are effective: A meta-analysis. – Review of Educational Research. Vol. 77, No. 1, 113–143.
https://doi.org/10.3102/003465430298563
Deterding, Sebastian, Dan Dixon, Rilla Khaled, Lennart Nacke 2011. From game design elements to gamefulness: Defining “gamification”. – Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments.
http://dx.doi.org/10.1145/2181037.2181040
DiGiacomo, Michael 2018. ESL Games for the Classroom: 101 Interactive Activities to Engage Your Students with Minimal Prep. Zephyros Press.
Ehala, Martin 2010. Lõimingust eesti keele õpetuses. – Lõiming. Lõiminguvõimalusi põhikooli õppekavas. Koost. ja toim. Juta Jaani, Liisa Aru. Tartu: Tartu Ülikooli haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus, 76–102.
Ehala, Martin 2011. Emakeeleõpetuse paradigmad, Eduard Vääri ja tema „Eesti keele õpik keskkoolile“. – Keeleteadlane Eduard Vääri. Artikleid ja bibliograafia. Toim. Reet Vääri, Krista Kerge. [Tallinn]: Tallinna Ülikool, 29−49.
Ehala, Martin, Triinu Laar, Karin Soodla, Kadri Sõrmus, Maigi Vija 2014. Gümnaasiumi praktilise eesti keele kursuste metoodika õpik. [Tartu]: Tartu Ülikooli Kirjastus.
https://dspace.ut.ee/server/api/core/bitstreams/f17a9ee8-71d3-4a7f-b3e3-c5f7b396fd17/content
Erss, Maria, Marju Lauristin, Krista Loogma, Ene-Silvia Sarv, Leena Sirp 2021. Teine koroonakevad õpilaste, õpetajate ja lastevanemate vaates. Eesti Haridusfoorumi distantsõppe jätku-uuring. Tallinn, Tartu: Eesti Haridusfoorum.
https://haridusfoorum.ee/images/2021/EHF_distantsppe_2021_uuring.pdf
HAR = Hariduse ja kasvatuse sõnaraamat 2014. Eesti-inglise-saksa-soome-vene. Toim. Tiiu Erelt. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus.
https://www.eki.ee/dict/haridus/
Hint, Helen, Anni Jürine, Ilona Tragel 2020. Suhtluspädevus. – Üldpädevused gümnaasiumis. Koost. Margus Pedaste. Tartu: Tartu Ülikool, 133–154.
https://haridus.ut.ee/sites/default/files/2022-01/uldpadevused_gumnaasiumis.pdf
Hiver, Phil, Ali H. Al-Hoorie, Joseph Vitta, Janice Wu 2021. Engagement in language learning: A systematic review of 20 years of researchmethods and definitions. – Language Teaching Research 28 (1), 201–230.
http://dx.doi.org/10.1177/13621688211001289
Ilves, Marju, Leelo Kingisepp 2020. Keelekohvik – vaba suhtlus vabas õhkkonnas. Tallinn: Integratsiooni Sihtasutus.
https://integratsioon.ee/sites/default/files/kohvikujuhend.pdf
Karm, Mari 2013. Õppemeetodid kõrgkoolis. Tartu: Sihtasutus Archimedes.
https://epale.ec.europa.eu/sites/default/files/oppemeetodid.pdf
Ketterlinus, Leila 2017. Using Games in Teaching Foreign Languages. Magistritöö. United States Military Academy. West point.
https://docplayer.net/54452013-Using-games-in-teaching-foreign-languages-leila-ketterlinus.html
Kitsnik, Mare 2019a. Eesti keele kui teise keele õppimine: kas raske töö või kerge lõbu? – Keel ja Kirjandus 1–2, 39–56.
https://doi.org/10.54013/kk735a4
Kitsnik, Mare 2019b. Sõnajalaõis. B2.1. Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele õpik. 1. osa. Tallinn: Koolibri.
Kitsnik, Mare 2020. Sõnajalaõis. B2.2. Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele õpik. 2. osa. Tallinn: Koolibri.
Kitsnik, Mare, Pirgita-Maarja Hallas 2020. Mängustatud õppetegevuste mõju üheksanda klassi õpilaste suhtumisele eesti keele kui teise keele tundidesse. – Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat 16. Estonian Papers in Applied Linguistics 16. Toim. Margit Langemets, Maria-Maren Linkgreim, Helle Metslang, David Ogren. Tallinn: Eesti Rakenduslingvistika Ühing, 77–94.
https://doi.org/10.5128/ERYa16.05
Kitsnik, Mare, Leelo Kingisepp 2021a. Naljaga ... Eesti keele õpik B1-tasemele. Esimene osa. Tallinn: Iduleht.
Kitsnik, Mare, Leelo Kingisepp 2021b. ... pooleks. Eesti keele õpik B1-tasemele. Teine osa. Tallinn: Iduleht.
Kitsnik, Mare, Jelizaveta Kromberg 2022. Kuidas õpetada eesti keele kui teise keele grammatikat põhikooli õpilastele? Juhtumianalüüs. – Lähivõrdlusi 32. Lähivertailuja 32. Peatoim. Annekatrin Kaivapalu. Tallinn: Eesti Rakenduslingvistika Ühing, 53–78.
http://dx.doi.org/10.5128/LV32.02
Kitsnik, Mare, Svetlana Melnikova 2023. Ilukirjanduse lugemine mängustatud aktiivõppe meetodite abil põhikooli eesti keele kui teise keele tundides. – Lähivõrdlusi 33. Lähivertailuja 33. Peatoim. Annekatrin Kaivapalu. Tallinn: Eesti Rakenduslingvistika Ühing, 47–81.
http://dx.doi.org/10.5128/LV33.02
Lee, Joey J., Jessica Hammer 2011. Gamification in Education: What, How, Why Bother?
https://www.researchgate.net/publication/258697764_Gamification_in_Education_What_How_Why_Bother#fullTextFileContent
Lobman, Carrie, Matthew Lundquist 2007. Unscripted Learning: Using Improv Activities Across the K-8 Curriculum. Teachers College Press.
Macedonia, Manuela 2005. Games and foreign language teaching. – Support for Learning 20 (3), 135–140.
https://doi.org/10.1111/j.0268-2141.2005.00377.x
Pärn, Monika 2023. Eesti keele tundide mängustamine täiskasvanute gümnaasiumis. Magistritöö. Tartu Ülikool.
Qiao, Shen, Susanna Siu-sze Yeung, Zamzami Zainuddin, Davy Tsz Kit Ng, Samuel Kai Wah Chu 2022. Examining the effects of mixed and non-digital gamification on students’ learning performance, cognitive engagement and course satisfaction. – British Journal of Educational Technology 54 (1).
http://dx.doi.org/10.1111/bjet.13249
Rumma, Kristi 2017. Projekt „Õpikäsituse profiil“. Uuringutulemuste raport. Tallinn: Tallinna Ülikool. https://www.tlu.ee/sites/default/files/Instituudid/HTI/Blogimaterjalid/UuringutulemusteRaport_Rumma.pdf.
Ryan, Richard M., Edward L. Deci 2000. Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. – American Psychologist 55 (1), 68–78.
http://dx.doi.org/10.1037/0003-066X.55.1.68
Schunk, Dale H. 2012. Learning Theories: An Educational Perspective. Pearson.
Sillaots, Martin 2016. Creating the Flow: The Gamification of Higher Education Courses. (= Dissertations on Social Sciences 107.) Tallinn: Tallinn University.
Tomlinson, Brian 2010. Principles of effective materials development. – English Language Teaching Materials: Theory and Practice. Ed. by Nigel Harwood. New York: Cambridge University Press, 81–108.
Tynjälä, Päivi 1998. Traditional studying for examination versus constructivist learning tasks: Do learning outcomes differ? – Studies in Higher Education. Vol. 23.
https://doi.org/10.1080/03075079812331380374
Ur, Penny, Scott Thornbury 2024. 100 Great Activities: The Best of the Cambridge Handbooks for Language Teachers. Cambridge University Press and Assessment.
https://doi.org/10.1017/9781009348751
Vlad, Ciprian 2021. Gamification – An Innovative Teaching Method. Galati University Press.
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/project-result-content/63bd8c6a-86c0-4a75-9196-7ac990770101/Gamification_book__Gamest.pdf
Watson, William R., Sha Yang, Dana Ruggiero 2016. Games in Schools: Teachers’ Perceptions of Barriers to Game-based Learning. Purdue University, Bath Spa University, 229–238.
Õpikäsitus 2017 = Õpikäsitus: teooriad, uurimused, mõõtmine. Analüütiline ülevaade. Koost. ja toim. Mati Heidmets. Tallinna Ülikool.
https://dspace.ut.ee/server/api/core/bitstreams/e6801420-aed7-4278-b3a6-01e3e0d22316/content